Plugg och jobb. Och sol

Jaa, det har varit underbart väder i flera dagar. Förra veckan var det så fint väder att jag tog fram mina slalomskidor och slipade tekniken på Middagsberget under förmiddagen. Helt otroligt vilken energkick det gav! Jag lever på den energi och vill gärna kalla mig hög av den!
Förre veckan var ju också otroligt kulturell för min del, flertalet föreläsningar (det har jag ju skrivit om nedan också) möten, utställningar och jaa allt möjligt. Är så superpeppad på allt som kommer i min väg!

Denna vecka kommer inte att bli lika kulturell, men jag hoppas på lika peppande. Igår jobbade jag som lärare i en byaskola, en årskurs 1, och jag blir nog allt lite sugen på att ta mig an en årskurs 1.. Men det tåls att funderas på, det krävs ju en hel del arbete och planering. Nå, eftersom jag inte hade någon bil där ute i byn fick jag ta mig en tur till fots i finvädret. Inte helt fel må jag säga.
 
Idag ska jag på inskolning på ett nytt jobb, och det känns så himla bra. Jag är så glad, så glad över det. Och nyfiken förstås. Kanske till och med lite nervös.  

Nu -  avsluta rasten och skriva klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback