tomt

Här är det tomt, och jag har bara läst, läst och läst. Och haft lite besök förstås. Det är ju riktigt trevligt, det där med besök ju. Dessutom har jag ju också lyckats ta mig in till några vänner för att umgås.

Utöver tomheten här hemma har jag lyckats storstäda två gånger på en vecka, och när det var klart började jag att tvätta igenom linneskåpet. Alltid finns det att göra, men jag undrar just om jag kanske gjorde mig mer arbete än vad som behövdes? Nåja, strålande väder har det varit och jag har givetvis suttit på bästa platsen ( balkongen) och läst. Jag har till och med lyckats få en mindre bränna!

I morgon är det åter till skolan, och det står dans på schemat och jag får väl återkomma om det. Om jag vågar.

Jag fick en rapport från byn i norr och det meddelades att Jon-Isak bara ska "köra" traktor och äta hårdbröd. Undra vad som hänt?!
Han var väldigt ointresserad av att vinka till alla som kollade på när han (hans farfar) körde traktor, han skulle styra. Och sen ville han inte gå in i huset igen, han skulle bara till traktorn.
Angående hårdbrödet växer han några tänder igen, stackars gosse.

Sist måste jag ju bara klaga på våra schemaläggare... Varför kan man inte bara lägga in självstudier eller något annat än en 6 timmar lång lektion på fredagen efter Kristi himmelsfärds dagen?!

Nu ska jag sy lite grejs.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Spännande att höra om Jon-Isaks äventyr i Kieksiäis! Ivars morfar tjatar också om hur de ska ut och köra traktor tillsammans. Jag vet inte riktigt vad det är med de där gossarna/gubbarna och traktorer...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback