Paus

Det blev ingen majbrasa, den blev inställd på grund av eldningsförbudet. Tråkigt, men vi tog ju oss i alla fall i väg till Idas moster och hennes familj för en liten mysig brasa, såkolart var Ida också där. Det var riktigt trevligt!
Helgen blev minst sagt livfull, vi hade främmande i söndags. Anders kusin med hennes man och deras barn. Med sig hade hon även sin mor och hennes man. Vi hade vanska varmt, men ingen sol och ändå satt vi ute och grillade. Mumsmums!
Det ovannämnda barnet som var här, han heter Kevin och är 17 månader. Jon-Isak och Kevin är så himla lika, så kul!
Och så igår då, jag var på skolan och skulle träffa några från min gamla klass. Kanske två- tre från gamla klassen. När jag kom dit så var nästan hela klassen där! O så kul! Jag blev så rörd att jag faktiskt blev blöt på kinderna. Men så himla kul att se alla igen!

Igår fick Isabel och Nicklas en flicka! Grattis, grattis till sötan!

Idag så har jag så mycket att göra! Som alltid. Jag har hunnit lägga ut mönstret klart för några dagar sedan, det tog bara en vecka innan jag fick tid att föra det. Undra hur länge det nu ska ta att SY då? Det är väl bara inse att det är ett nattjobb. Den 12 maj klockan 05.30 ska allt vara klart, hoppas jag hinner. Tur det är ett lätt tyg att sy i.  
Just nu var jag bara tvungen att ta en paus. Sätta mig ner och ta en kopp kaffe medan lillen sover. Sen är det fullt ös igen. Då ska jag försöka sy lite till. Måste få lite gjort innan Anders kommer hem. Mellan amningsstunderna förstås. Nej, nu ska jag ägna min tid åt att njuta av kaffet som snart blir för kallt för att dricka.

vi hörs. bye


Kommentarer
Postat av: Marie Sundling

Hej Anna

Jag såg dig på TV igår. Ett program på kunskapskanalen om samer. Det handlade främst om en tjej som heter Isabell.. men du var med på någon ruta... det var från gymnasiet i Jokkmokk

Postat av: mor-morinorr

saknar dina bloggar

2009-05-19 @ 14:49:10
Postat av: Nath

Hej :)



Det är en Emmaljunga City Cross, en 08:a. Kanonfin, hel och ren självklart, kvitto finns! :)



2009-05-19 @ 22:29:29
URL: http://varforstabebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback