Smart va?

Nu jäklar! Jag ska dra ner på allt socker. Jag bestämde mig för det igår.. det känns som om jag bara jääser. Fortfarande. Jag och Fanny satt och pausade på ett fik i Skärholmen, hon tyckte att jag skulle ta en bit av hennes godbit som hon köpt. Då kom jag fram till att jag inte skulle äta mer kakor, godis och liknande. Heelt onödigt, och kanske det hjälper kroppen att läka sig bättre om man skiter i sockret?  SÅ.. Jag är på dag 2 utan socker och jag känner inte sug efter det men därimot sug efter snus. Guud så gott och trycka in en prilla. Hela morgonen har jag nästan klättrat efter väggarna.. Tur att det är så omständigt att ta sig in till affären, då ids jag helt enkelt inte köpa mig en snusdosa. OM jag nu hade gjord det. Jag tror faktiskt inte det.

På söndagen fick vi främmande, vi åt, vi lekte och vi var ute på iskall promenad.. BRRR! Det är ju skitkallt fortfarande här i Stockholm! Nog är långkallingarna på ett bra tag till... Det blev ingen längre promenad, det blåste och efter ett litet tag började det till och med att snöa!
Igår var det en heldag i Skärholmen med Jon-Isak och Fanny. Det var något helt nytt.. Och trevligt och roligt och bara positivt, men ojojoj vad jag var nervös innan jag väl packat in allt som ska med i bilen inklusive Jon-Isak och mig själv. Tänk om jag skulle glömma något? Då skulle ju hela världen gå under!
Allt gick finfint. Jon-Isak verkade nöjd så gott som under hela utflykten. Helt slut var jag däremot då vi kom hem. Så det var först idag som jag hann kolla igenom min påse som jag lyckades fylla med nya saker. Två små mössor, tio tunna filtar och en värsting- snygg hakklapp som ser ut som en skarf till Jon-Isak. Till mig köpte jag en ammningsklänning/tunika som säkert är heelt onödig, för man kan ju amma med "vanliga" tröjor också, men den här klänningen var så fin. Den kan jag ju ha sen efter ammningen också. När jag blir less på den får jag väl klippa den så den blir en vanlig tröja... Hmm... Jaja, men till Anders köpte jag en födelsedagspresent, en rakapparat. Jaa, jag kan ju meddela att han redan fått den eftersom jag lyckades skicka ett sms åt honom där det stod något i stil med" Jag har köt en rakapparat till Anders". Smart va? Jag skulle skicka smset till min mamma, för vi hade diskuterat det där med vad man ska hitta till honom i födelsedagspresent.. I farten har jag bara klickat in Anders som mottagare, utan att fundera mer på det. Det som irriterar mig mest är att jag gjort samma sak tidigare för bara någon vecka sedan. Så typiskt!

Så måste jag väl avsluta med att berätta att det är vernissage på Galleri Eklund i Djursholm kl. 12.00 nu på lördag (28/3), där Anders ställer ut.  Mer information:
http://www.gallerieklund.se/


Kommentarer
Postat av: mormorinorr

tack för uppdateringen!!!! har längtat och väntat.du är inte ens 21 och du börjar redan skicka fel sms?? början till 20-års demens? hitills har i a f jag klarat mej undan det och jag är 50- kramar fr mornor

2009-03-27 @ 19:27:36
Postat av: Anncha

Haha, men gud var tur att de var till honom iaf! Jag har råkat slänga iväg en hel del pussar kors o tvärs eftersom jag är så van att alltid skicka till Robert :-D

Hoppas allt är bra med er!

Kramar

Postat av: Anonym

ps. Va duktig du är som drar ner på sockret "redan" jag hade inget sockersug under grav men de kom när jag ammade? :-D Kunde trycka i mej en prinsesstubbe om dan! Lr en 2-3 Mayan Mysitcan glassar....mmm nu blev jag sugen, hehe...

2009-03-27 @ 23:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback