Sax och nyckel

För ett tag sedan så jag letade något som jag inte hittade, fick jag ett tips om att lägga en sax och en nyckel i fönsterkarmen för då ska man tydigen hitta det man söker. Jag placerade ju inte ut sakerna i fönstret och tyckte nog att det var lite fjantigt. Jag kommer faktiskt inte ihåg om jag nu hittade saken jag letade efter. Förmodligen inte.

I veckan kom jag i allafall på att vi har ett tillgodokvitto som vi kanske ska använda. Saken var den att ingen av oss visste var vi hade satt den... Eller ja.. Jag visste att jag bett Anders att ta hand om den, men han sa något helt annat. Vi letade i alla fall igenom hela huset efter den där lilla (och dyra) papperslappen utan resultat. Då bestämde jag mig för att sätta en sax och en nyckel i fönsterkarmen, Jag tyckte att det ju inte kunde skada.

Nu när det har gått några dagar, märker jag hur Anders börjar rota i en av hans hyllor, och länge var han där. Ingenting sa han heller förräns han kom ut till vardagsrummet med stoorleendet och en papperslapp i handen.
Anders berättade att skulle använda saxen som låg vid fönstret, och när han tog i den kom han på var HAN satt kvittot. 
Värt att prova för er som är som jag och förlägger alla era saker.. Se bara till att inte tappa bort nycklarna eller saxen!

Igår har vi, hela familjen åkt in till "stan", och hälsat på en annan liten familj som också har fått ett litet tillskott. Det var första riktiga utflykten vi gjorde med Jon-Isak, och det gick såå bra. Det var riktigt skönt att göra något annat för en dag.. Man blir ju lite less på att göra samma saker hela tiden. I alla fall här ute, för jag har ju inte precis någon annan att umgås med när Anders inte är här. Dessutom så är det faktiskt skönt att träffa vänner också.
Jon-Isak sov i stort sett hela tiden, medan de andra barnen i hushållet lekte på och hade roligt med Anders. Dom blir som galna när Anders kommer dit och jag tror nog det är lite tvärtom också.
Utmattade var vi då när vi kom hem och bara stupade i säng.

Idag har vi varit på långpromenad utan sol, men det känns ändå att våren är på G.. Kanske lite sol i morgon?
Annars funderar jag på en liten resa till systeryster. Kanske.. Vi får se. Men jag längtar uppåt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback