Hej och hå

Här händer inte mycket alls idag. Vi sover äter och ammar. Som alla andra dagar, och jag måste erkänna att det känns lite tråkigt just idag. Inte har jag fått något gjort heller.. Bara väntat på främmande som inte kom. Och vips så är det mörkt ute och dagen blev kväll. Det är ju snart sovdags igen! Det blir så himla långtråkigt att gå runt här hemma utan någon att prata med.. Eller ja, Jon-Isak kan man ju prata med, men något riktigt svar kan jag väl inte riktigt påstå att man får. Jag vill ju prata med någon som pratar tillbaka.. Telefonräkningen riskerar att bli dyr nu, och mobiltelefonen gör att jag får ont i huvudet.
Tidigare i veckan kokade jag renkött och blodpalt, så något vettigt har jag ju gjort även fast inte den grytan pratade med mig! I morgon hade jag tänkt att vi ska åka på en liten tripp till Helenelund, men det återstår ju att se om nu Anders är lika pigg på det som jag är... Å andra sidan kan jag ju gotta mig i köttet och plodpalten och ligga i paltkoma resten av helgen? Någon som vill göra mig sällskap? Det är ju riktigt gott:)

Några riktiga nyheter har jag inte. Vår soptunna blir full så fort den är tömd och "sopgubbarna" verkar själva bestämma när dom  ska komma och tömma tunnan. Idag när jag kikade ut ur fönstret såg jag ett äldre par som var ute och gick dom stannade vid vår tomtgräns och det verkade som om dom pratade om vår allt för överfulla soptunna. Vi hade ju kunnat ha den närmare huset så att folk slapp se den, men eftersom vi nu inte vet när den blir tömd så måste vi ha den där tunnan där nere. Stackars gamla paret, dom måste ju tykca att vi kom hit och började skräpa ner. Attans ungdomar, dom vet ju inte hur men beter sig!?
Eller vad?
Sen kan jag ju berätta att jag börjar bli hajj på tv-tablån(!), jag hoppas någonstans att det finns fler som jag.. Jag tror det finns fler som jag. Och så måste jag medge att jag ju har liite ångest över att jag nu kan nästan hela tv-tablån, det bevisar ju precis vad jag pysslar med om dagarna... städa, stryker lakan och allas kläder, syr, ute och motionerar och går minst en mil med barnvagnen varje dag även när vägen är så gyttjig att vagnen blir 10 kilo tyngre, och allt är bara sååå underbart. Eller så inte... Suck. Naae, det är snarare så att jag sitter i soffan med pojken på ena armen och en kakburk i andra. Tv kontrollen är inte långt ifrån och själva tv:n kan ibland vara svår att se bakom berget av kräkpapper som jag inte hunnit plocka bort.

Jag vågar inte säga  vad jag ska göra nu, men  ni vet säkert.. Så jag låter det vara osagt:D

Tjing!


Kommentarer
Postat av: bella

Du verkar ha lika roligt som jag.. :P

Postat av: Anncha

Hehe, nä inte än iaf, men såsmåningom ;-P

oj då! min ångest kom nog inte förrens en 2-3 månader sen...Innan dess tyckte jag att jag var sååå smal :-D (host) Lr hur...

Kramar

2009-03-22 @ 13:13:50
URL: http://familjenjohanssonblind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback