Profylax?

Idag gäller det. Vår första bli-föräldrar-kurs som heter andling och avslappning är idag. Det är bara synd att Anders nu inte är allt för sugen på att gå på den. Kan inte dom som håller i kursen försöka locka dit han , eller göra så att det låter lite roligare? Jag tror inte att jag är ensam att känna så.
Det dom gjort för att få det lite "bättre" är att döpa om "Profylaxkurs" till just "Andning och avslappning", men vad gör det  för nytta?
Egentligen är väl kursen just till för männen, och inte oss som är gravida. Så ser då jag på saken. Vi följer med för att det ändå är bra att veta om hur man KAN andas under födseln (om man kan tänka på det då). Jag tror att jag kommer att vara på kursen som ett stöd för Anders. För att han ska kunna vara ett stöd åt mig sen. Jag tror även det är bra att han lär sig andas "rätt", ifall han nu skulle få för sig att svimma när bebis ska komma...

Nåja, idag ha rjag sovit allt för länge igen. Men det är ganska skönt ändå, i alla fall nu när jag inte kan sova om nätterna. Sen måste jag ju "ladda" med sömn:)


Yes, nu ska jag hoppa i duschen och kanske dra på mig lite smink (det var ju ett tag sedan jag rörde det där sminket), så kanske man känner sig lite fräsch!

Tjing! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback