På jakt!

På onsdag levereras vår tvättmaskin. Äntligen! Nu är jag på jakt efter ett torkställ som man kan hissa upp och ner från taket, och ett som man kan fälla ihop.. Kul!

Idag har det då inte blivit många knop gjorda här i huset... Massor av nödvändiga telefonsamtal till f-kassan och sådant(som man lagt på hög "jag gör det sen"-ärenden), men det känns ju inte som man gjort något då. Förutom att sitta i telefonkö då, och än är det då inte slut. MInst fem samtal till, och det tar ju typ en timma vardera att uträtta med kötiden inräknat. Fyfaan. Dyra räkningar säger jag då.

Annars så frös det i vår brunn förrigår, så vi var helt utan vatten. Jippi! Vilken tur att bebis fortfarande är i magen, annars hade vi ju fått kul. Inte.
Inte för att vi heller hade så kul, tur att det finns ett ifall-brunnen-fryser-utedass här, men nog har man blivit lite bekväm av sig alltid. Det är nog inte allt för kul att sitta och skita i dasset som vätter mot grannen. Nejnej. Vi fick igång vattnet efter att vi "lånat" ut bilens kupévärmare till vår brunn. Jag hade inte klarat med det där dasset, för det första fick jag lite skräck när jag gick in dit, det var ju så attans litet att det kändes som om väggen skulle äta upp mig, jag hade vart tvungen att sitta där med öppen dörr.. Det hade kanske gått bra om inte vår käre granne för tre dagar sedan kapat de två fina tallarna som skymde sikten lite. Sen var det då ingen frigolitbrits. Det var en gammal porslinsbrits! kul att sätta rumpen på den, då lär man ju få sitta där ett bra tag. Fastfrusen.
Det är inte vi som byggt dasset, bara så att ni vet. Då hade det som sett annorlunda ut. idag kan jag lova er att jag är j-vligt glad över rinnande vatten.

Nu måste jag sticka iväg och hämta posten, innan det är becksvart här! det kanske hinner bli det innan jag fått på mig alla utekläder. Det är ju så kallt här. Brrrr.....

tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback