Oj!

Om två veckor är det Jokkmokks Vintermarknad. Igen.
Med en liten tår i ögat så måste jag inse att jag inte kommer att kunna vara där då. Det är första gången på några år det. Men nästa år, då ska jag banne mig dit! Försöka kan man ju.

Det känns som om det nya året inte riktigt börjar förrän marknaden är över, Även fast jag förra året bodde här nere då det var marknad så åkte jag ändå upp.. Marknaden för mig betyder att ett nytt år är inlett. Det känns ganska konstigt att inte kunna vara där, det är ju som en tradition... En del av året. En del av jaa.. allt? Det kanske var att ta i, men rytmen i det nya året lär ju inte bli detsamma som det varit. På grund av många fler saker än en marknad som jag inte kan vara med på. På tal om Jokkmokk, så har jag en enorm hemlängtan. Jag tror att den börjat växa nu sedan jag blivit ledig.. Tidigare hade jag så fullt upp med skolan att jag inte hann tänka på det.. Men nu, ojoj, jag vill hem! Jag vill kunna åka en enkel väg till förlossningen, inte en massa gormvägar som här. Jag vill att mitt lilla liv i magen ska få födas där jag känner mig hemma... Även om jag vet att den kommer att få det mist lika bra här.
Hemlängtan det har jag ju då så att jag håller på att bli knäpp, men då var det ju också ett tag sedan jag var upp. Och när jag tänker på det kommer jag på att jag ju inte kommer att kunna åka upp på ett bra tag heller.. Det lär bli först till sommaren.
Jag kommer att sakna den riktiga våren, då brukar jag alltid vara hemma. Det kommer att kännas konstigt att vara här nere då, men då har jag ju någonting annat att glädjas åt.

Nu är det mat, så jag ska lunka mig iväg till köket. Kanske skulle det vara bra att hyra mig en rollator? Fast nää-ej, kanske inte... fast jag hade ju faktiskt kunnat dra igång någon tävling- jag och pensionärerna i byn "Vem hinner längst" Eller "först över mållinjen blir bjuden på hembakat fika bröd i en månad som egenhändigt gjorts av deltagarna. Kaffetår skall ingå". 

Maten igår blev fantiastiskt god, och min nya stavmixer är superbra. Den lär komma till användning många gånger. Ett bra inköp med andra ord.


Kommentarer
Postat av: Anonym

stavmixer lär komma väl till pass när de ska puréas till den lilla =)

2009-01-18 @ 18:55:44
Postat av: bella

Fattar inte vad trög denna dator är.. de var jag som skickade innan..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback