nu...

Nu är jag klar.

Jag vet att det inte rekommenderas att gravida ska vara uppe och putsa fönster och sådant, men hur i h-skotta ska man klara av att se/veta att det är skitiga fönster när bebben väl kommit ut och inte orka ta itu med det? Jag tror iaf att jag inte skulle klara av det och bara bli irriterad över sådana saker så idag fick jag hjälp av Anders och vi putsade alla skitiga fönster. Och vet nu, det är en riktigt härlig känsla att känna: NU FAN ÄR JAG KLAR MED DET! Jag hade tänkt på det ända sen vi flyttade in hit och inte orkat, eller tagit mig för att göra det, men nu jäklarns är det klart.

Idag har varit en riktigt produktiv dag med en massa samtal hit och dit redan från morgonkvisten. Eller det produktiva började redan igårkväll, då jag ju kom ihåg att jag var tvungen att baka så att inte äggen blev dåliga. Det blev en sockerkaka, och massor med stoora chokladmuffins med mörk choklad. Så om jag nu får fresta någon så är det väl bara komma förbi en sväng på fika:) det hade vart kul med lite besök hit ut!

Efter att vi beundrat den "nya" utsikten ur våra nyputsade fönster kom vi fram till att vi nog ändå var tvugna att åka in till Mölnvik och handla. Det var slangar hit och dit och packningar och en massa annat inte alls roliga saker till tvättmaskinen. Sen kom det roliga (men dyra), apoteket och köpa hem ett litet hemapotek till vår lillvän. Så nu har jag bunkrat upp allt från babyolja till mjölkersättning. Tack Anncha för att du vägledde mig lite i den stora djungeln av alla måste-ha barnartiklar, hoppas du inte blev mer sjuk av vårt inte allt för korta samtal...  

Nog kändes det ganska galet att "springa" (lunka) på storaffärn med ett blöjpaket i ena handen och andra på svanken... det var första gången jag köpte blöjor. (Gud, så söta och små de är.)

Jag köpte mig även hallonbladste som tydligen ska hjälpa till vid förlossningen. Om man nu börjar dricka det 6 veckor innan beräknat förlossningsdatum... Värt att prova, det är ju trots allt en naturprodukt. Jag tror ändå att bebisken kommer när den är färdig för det. I alla fall så är det ju kanske gott att få något annat i sig än kranvatten och juice:) Och alla teer som åkte ner.

BB-väskan är i full gång att bli packad. Men det känns ju galet det med.. Bebisens första kläder ska ju med, och det är ju en hel historia... Vad ska man packa ner för några kläder? Vilka ska man välja? Tänk om bebis är en jätte, då lär ju inte storlek 50 passa, och tänk om den är en minimini? Då lär ju inte heller storlek 50 passa. Jag vet ju att det inte är en sådan jättestor grej för det löser ju sig ändå, men just då när jag är på väg att packa ner kläderna kan jag aldrig bestämma mig och det blir som världens största och fetaste problem. Vilket det ju inte är, bara ungen nu inte fryser så är det väl bra. Men varje gång jag är i gång med att packa ner babykläderna så är det samma sak... Jag är iaf väldigt less på att vara gravid nu, för det väger inte bara på magen och kroppen, utan allt annat. Det är som om man inte kan tänka klart längre. Inte kan skilja på avd som egentligen är viktigt och kanske mindre viktigt- som det där med kläderna till exempel... Undra om jag någonsin kommer att bli klar med den packningen?

I morgon ska vi fixa tvättmaskinen, det måste vi. Annars blir jag galen. Jag måste få tvätta!! Jag måste få ha rena kläder, i alla fall som kläderna jag trivs bäst i... Det är ju inte nu allt för många jag kommer i längre, men ändå... Annars måste jag dra tvätthögen med till Hägersten, och det orkar jag inte! Sen hade det ju vart kul och inviga vår egna tvättmaskin:)

Nu ska jag försöka läsa lite och kanske sova? Och en kopp hallonbladste, undra just om det är gott? Idag märker jag att minnet är bättre och jag kommer ihåg vad jag gjort idag.. Tror jag?

hejs!

Kommentarer
Postat av: anncha

Nej nej, de var såå kul att prata med dej! Har ju inte träffat dej på evigheter :-)

o de där med babykläder, hade jätte problem jag med :-D Så jag tog med mej i 50 OCH 2 bodysar i 62 ifall att, hon drunknade i 50 haha....

o du, byxor kan dom ha längre än bodysar :-)

Kramar

Postat av: bella

Huu, jag känner med dig, och du har ju ändå närmare än jag har, ganska mycket.. :P Men jag känner mig redan stressad, många säger att jag ska vänta med vagn och de, men de känns som om de är så mycket som ska handlas och tänkas på att jag vill börja i tid, speciellt då man bor i lilla jokkmokk, de är ju inte direkt billigt att åka iväg till lule varje köp. Tiden hit har ju gått så jäkla fort, så varför skulle inte resten också gå fort??

2009-01-10 @ 16:30:59
URL: http://pavval.blogg.se/varbebis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback