Kaffet är klart

Kaffet är laddat och klart, Anders ute ur huset för någon timma. Så nu ska jag skriva klart min skrivuppgift. Jag har gjort klart alla saker jag inte-egentligen-behöver-göra-just-nu, så jag har inget att skylla på om jag nu skulle få för mig att försöka hitta på något annat än att skriva.. För allt det finns det gott om, men det är ju ändå saker som kan vänta. Jag kan ju redan nu komma på massor med nya sådana saker. Gå ut och gå, för frisk luft är ju bara bra plus att det är just fortfarande. Jag kan städa köksskåpen och möblera om där. Jag hade kunnat flytta på några möbler i sovrummet, som jag tänkt på några dagar... Jag hade kunnat börja med middagen.
Jag borde inte ha internet när jag ska skriva skrivuppgifter, och det känns som om min högskoledisiplin som jag gärna vi tro att jag haft har försvunnit bitvis under senaste praktiken och under julledigheten. Skit. Jag har inte mycket alls att skriva, max 3 sidor kvar, men det är ju det är att sätta igång och få med det absolut viktigaste..

Jag börjar bli trött på allt nu, allt som har med skola, ta hand om hus och allt. Jag vill bara att bebisen ska komma ut nu, jag vill ha min kropp för mig själv nu! Det börjar bli påfrestande för inte bara kroppen... Det börjar bli svårt att fokusera på andra saker än just graviditeten nu, och det är väl så det ska vara. Jag tror inte man ska hålla på med jobb eller skola i slutet av graviditeten.

Nu ska jag ladda första kaffekoppen och sätta igång med skrivandet. Jag önskar jag hade någon som kunde skriva åt mig medans jag berättav vad jag vill ska skrivas. Det känns som om jag får dyslexi så fort jag ska börja med den där skrivuppgiften! Lite som när man ska välja maträtt från menyn på en restaurang....

Nej nu har jag dragit ut på tiden allt för mycket, och ska nu ta mig i kragen. Anders ringde just och sa att han är på G hem. Hoppas jag hinner få inspiration nog att börja skriva innan han kommer in!! Åhh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback