Paus

Symaskinen och jag behövde nog bara en paus ifrån varandra. Idag har vi funkat riktigt bra ihop, och det har blivit lite mer saker sydda. Det tar ju aldig slut, saker att göras finns så att det räcker och blir över... Jag har även dragit en sväng om med strykjärnet, men nu kan jag inte längre stå och stryka, jag får sitta. Det måste ju se lite annorlunda ut. Jag skulle vilja sy för hand, men det får nog vänta ett tag tills händerna börjar fungera som de ska igen. Jag längtar!

Idag var invigningen för 2009 års vintermarknad. Det är inte så hemskt att vara här, trots allt. Inte än i alla fall, men kanske händer det något annat kul i helgen som man kan ägna sig åt? Jag kom på att det är första gången på 5 år(?) som jag inte jobbat på marknaden, och så ska jag inte ens dit.

Byxorna som jag köpte när vi var in till stan är ju riktigt sköna, måste jag meddela. Det är såna somman nästan hade kunnat bosätta sig i. Jag har inte tidigare tyckt att HM har speciellt bra eller fina mammakläder, men dessa är plusplus till HM! "Mammamudden" går att vika ner då magen blivit lite mindre, även det är ju bra för dom ser ut som vanliga byxor då. Jag var bara tvungen att berätta det:)

Nu hade jag tänkt mig att hoppa i duschen, så slipper jag det i morgon. Tänk så jobbigt det kan vara att gå i duschen, vilket motstånd man kan känna till det. Men jag tror det beror på att vi har så jäkla kallt golv. Man får nåstan springa och försöka torka sig samtidigt. Tänk hur det är för mig som knappt kan vända mig om där inne, jag måste backa ut ur badrummet. Nästan.

I morgon är en stor dag igen, då får jag se hur de närmsta veckorna kommer att se ut... På ett ungefär. Det är så kort tid kvar, men ibland känns det som om det vore 4 månader till.. Men det är det ju inte, som tur är. 

Nu måste jag nog vara snäll och lämna över internet till Anders.

Kommentarer
Postat av: bella

Hej hoj. Marknan var som alltid, dock jobbade jag med ölservering på dansen, skitit.. Haha.. då är man glad att man inte kan dricka.. Fick ditt sms, och jag har tänkt svara, men jag har vart så sjukt trött och min mobil är sjuk.. Hoppas du mår bra.. kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback