tips?

Idag vill jag inget hellre än att dagen ska gå. Fort, fort, fort! Jag tänkte sova extra länge idag. Det gick inte allt för bra, jag låg och halvsov fram till klockan 9. Sen var det inte längre någon idé, så jag klev upp till slut.  

Jag hade kunnat dra igång ett nytt projekt, men det är lika att inte göra det. Dels för att projektet förmodligen kommer att bli liggandes allt för länge, jag tycker sånt är jobbigt, och dels för att jag förmodligen inte ens kommer att kunna koncentrera mig på någonting. Om jag nu skulle börja med ett nytt projekt, så skulle det nog gå raka vägen åt ---, för det är så attans svårt att fokusera.

Jag har ju lite lust att sy första skorna till lillbebisen, eller det blir väl mer tossor. Jag hade ju kunnat göra det, men risken att jag lämnar ifrån mig arbetet är för stort och sen när jag väl tar itu med det igen så är nog tossorna allt för små... Så vad ska man göra en dag som denna? Vänta, vänta och vänta? Jag har inte ro att läsa böcker, jag är nog lite less på det också. Till postlådan vågar jag inte gå nu, det är så attans halt och jag vill inte ramla igen. Jag har ju gjort allt som behövs göras... Jag får väl surfa runt och hoppas att jag hittar någt intressant. Det får väl tiden att gå? Jag hade behövt klippa mig, det lär väl dröja innan jag kan göra det. Men jag tar mig inte in till Hemmesta heller. Jag är fast här idag!

Inom 24 timmar är jag och Anders föräldrar. Jag är inte nervös, och inte rädd. Jag är nästan för lugn, känns det som. Alla väskor som ska vara packade är packade. Det är städat i huset och matlådorna svämmar över i frysen. Alla bebissaker är inhandlade (förhoppningsvis), och nu är det bra att fortsätta vänta. Jag hade gärna haft besök idag, kunna sitta och surra om allt mellan himmel och jord och inte tänka på tiden... Idag är en sån dag så jag gärna bott där uppe, där familj och vänner finns nära. I morgon kommer de första timmarna på dagen att gå så himla sakta, nästan som idag. Tror jag, kanske inte...

Nu fick jag mig något att göra, jag kom på att mina blommor behöver vattnas, för jag tror knappast att Anders kommer att komma ihåg det. Det vore ju synd om alla mina gröna vissnade.

Om du nu har tips på mindre saker att göraen dag som denna, skriv en rad eller två!!

Förväntansfull -  och hungrig!

Kommentarer
Postat av: morinorr

sticka, virka eller sy något smått som eran baby kan använda senare. var inomhus i a f!! snart är det inte många timmar kvar. kram fr snart mormor

2009-02-11 @ 15:14:57
Postat av: Anncha

STORT grattis till den lille killen :-)

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback