Hejhopp!

Igår bestämde jag mig för att jag skulle göra någonting. Jag skulle ta mig från ryggläge till mer rörligt läge. Och jag gjorde det! Visst tog det på krafterna, men det gav ju också krafter.
Jag vaknade tidigt, före Anders. Sydde gardinerna och lagade frukost, hängde upp gardinerna och sen bar det av in till stan och göra några inköp. Ammingströjor och en par mjukisbyxor som jag kollat på allt för länge. Och ett par skor på rean, som jag absolut hade klarat mig utan, men dom kostade bara 49 kronor... 
När vi väl var klara där så for vi till Konstfack och jag hjälpte Anders att ta ner hans utställning. Sen hem igen.
Om jag ska sammanfatta dagen så skulle det nog se ut så här: Som en enda lång sammandragning... Men det var skönt att se och göra någonting annat.

Idag kanske jag inte vaknade i en bra tid, men jag klev då i alla fall upp tidigare än vad jag brukar, och har hunnit med en hel del också. Då får man ju tänka på att allt jag tar mig tar ungefär dubbelt så lång tid som annars, för alla kisspauser, det går inte att gå - utan mer lunka och så får man inte glömma den där j-la minnerförlusten.
Idag har jag då lyckats ge fåglarna mat - jag har varit ute och andats äkta skärgårdsluft, fotat i finvädret, städat och skurat lite, eldat som tusan (men oj, såå härligt) och så har jag strykt massa saker. Så fick jag även reda på att en nära vän till mig har blivit mamma igår kväll! Det var riktigt oväntat eftersom lillen kom sex veckor för tidigt, men mamma och barn mår bra, så det är skönt. Grattis, grattis! Denna nyhet gör det mer verkligt för mig, att jag själv ska bli mamma snart. Det närmar sig med stormsteg nu. Speciellt då jag tagit mig upp på benen igen, tiden går ju fortare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback