VÅÅR

Nu har vi varit ute på ranten ingen. En heldag igen. Lunch på Konstfack med Anders klasskamrat, och sen långpromenad. Sen svängde jag och Jon-Isak förbi förskolan en sväng. Det var så himla kul att komma tillbaka och se alla "mina" barn. Alla var väldigt intresserade av lille bebisen, och så kom dom på att som skulle sjunga några sånger till Jon-Isak medans jag satt och amma. Såå söta, och så himla duktga dom var på att sjunga! Staffan var en stalledräng, och Bamsevisan. Jag var helt varm i hjärtat.
Jag hann även med en fika med en vän som jag inte träffat på någon månad. Sen tog vi en långpromenad, efter det gick vi på vernissage på Konstfack. Eleverna som går första året på Konstfack har nämligen utställning. När kvällen närmade sig körde vi ut till Älvsjö, för att delta på Antikmässans vernissage. Klockan 22.30 var vi äntligen hemma igen. En riktig heldag med andra ord.

I morse såg jag Anders verk på tv. SVT sände från Antikmässan, och Anders väggmålningar syntes klart och tydligt där- kanske bara för att jag vet att dom finns där. Men ändå:) Lite kul är det ju!

Nu sitter jag bara och väntar på att Anders ska komma hem med vår bil, den har varit på verkstan och blivit omplåstrad. Hoppas den mår bra nu. Sen ska vi ut och vandra i vårsolen.

Har sett tre fjärilar och massor av blommor. Dessutom börjar växa upp tulpaner på vår gård. +10 C här. Jag har äntligen kastat av mig långkallingarna, och hoppas på att jag ska slippa ta på mig dem på några månader. Fast jag tvivlar på att jag ska slippa dem i sommar ändå... Dom kan ju vara bra som ett extra myggskyddslager, så får man ju också de extremt snyggt solbrända spirorna av dem också. Häärligt. Hojja, vad jag längtar hem. Med eller utan långkallingarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback