Fräknarna gör comeback

Hej igen, bloggen. Idag har jag... Nej, idag har jag ju inte gjort ett jäkla skit. Inte något av det jag skulle behöva göra i alla fall. Som att duscha, packa skötväskan som nu även är insmord med inytiolslava, som om det inte räckte med spya och bebisbajs eller? Och allt det andra. Nejnej, istället sitter jag och kollar på min banksida medan Jon-Isak tar första vilan. Eller så inte, det heter slöösurfa. Vart försvann självdiciplinen, kan man ju undra? Efter en hektisk vecka så inleds nu ännu en. Här har vi bestämt oss för att flytta tillbaka upp, no longer a secret... Det får bli Kiruna. Vi har börjat packa lite. Vi har haft en minibesök, eller ska man säga snyltare? Vi har i alla fall haft musjakt i tre dagar, utan resultat. Lovely! Jag tror vår lilla gäst valde att gå ut istället för att bli fångad i någon av våra miljoner fällor som vi hamstrade(!). Smart val, lille vän. Helgen har varit supervarm. Så varm att jag gått i linne och kunnat äta frulle ute. Och så kom fräknarna. Vi hade ju också andra gäster här - Anders bror med blivande fru var här i helgen. Och helgen avslutades med en lååång och varm resa ihoptryckt i vår bil. Vi åkte den åtta mil långa vägen till Arlanda för att lämna av våra gäster, och sedan samma väg tillbaka. 16 mil, och vår första lite längre resa som familj. Jon-Isak skötte sig utomordentligt vilket ju är himla skönt, med tanke på den långa resa vi tänkt göra då vi reser upp igen. Planen idag är att ta mig och Jon-Isak till öppna förskolan. Jag ska bara ta itu med sakerna jag ska göra innan lillen vaknar. Och jag lovar- listan kan göras låång. Dessutom har jag blivit utmanad av Anncha, får ta itu med det sen. Nuu fick jag mer energi, så nu jäklar ska jag sätta igång med allt!

Kommentarer
Postat av: Carolina

Men ååååh, ni ska flytta norrut! Så kul! Så skönt för er att komma närmare nära å kära, samt för nära å kära att komma närmare kiddot. Himla roligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback