Mammaträff och shoppningrunda

Dagen började med min första mammagruppen, vilket var... Givande? Mja. Men att höra en stor suck när alla andra blivande mammor fick höra mitt personnummer, eftersom jag nu inte var inskriven (som alla utom jag var) på att vara med på denna grupp, var inte allt för spännande. Det kändes som om jag är allt för ung för att bli mamma, nog för att en del av mig fullständigt skuter i vad andra tycker så blev jag nog lite förnärmad av.. Ja, av vad? Omvärldens norm? Stockholmsnorm? Mammagruppen var en flopp enligt mig, jag blev inte tagen på allvar. Om det nu har med min ålder att göra vet jag ju faktiskt inte, men det kändes som om vissa saker inte hade sagts till mig om inte nu alla fick höra mitt personnummer. Trots allt så hade jag sett fram emot att gå på denna mammagrupp.  

Jaja, detta har jag varken lust eller ork att hänga upp mig på eftersom jag inte orkar argumentera varför just jag ska bli en ung bra mamma. För själv så vet jag ju. 

Sen fortsatte det med fika och julklappsfunderingar. Vad tusan ska man ge alla? Under shoppingrundan komjag underfund med att jag kanske måste köpa den där tröjan nu, så att jag inte behöver käna mig instoppad i en nylonstrumpa. Så det blev några inköp, även fast jag inte tänkte mig det. En skiva med avslappningsprogram/musik införskaffade jag mig också, det kan ju behövas så horomonmonstret kikar fram då och då. Haha. Om inte annat behövs den för att vi bor i just Stockholm. Kanske något jag ska lyssna på i rusningstrafiken i framtiden? Eller kanske någonting alla borde för det mesta?

Nu återgår jag till tvn.

God natt!

Kommentarer
Postat av: morinorr

sthlms snobbar!! men med ditt sätt att hantera människor så smälter dom nog av din charm & du blir som en maskot i mammagruppen. yep det tror jag!

2008-10-23 @ 19:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback