tider och en massa annat svammel

Jag ser nu att klockan är mer än vad jag orkar att ta in just nu.

Tänk att det är 1:a advent i helgen, och jag bara fortsätter att tjata om att tiden går fort, fort. Det är ju inte så att den lär gå saktare bara för att jag tjatar på om samma sak hela tiden. Jäkla tid.

Ouff, jag har så jättesvårt att sova, och det lär ju inte bli bättre.. Jag kan bara minnas en natt på över ett halvår som jag sovit en hel natt! Tänk att kunna slippa springa upp tre till tio gånger varje natt för att pissa två ynka droppar! Jag längtar tills bebisen kommer, men då är det ju annat att göra istället. Nätterna innehåller ju inte bara en nästan tom urinblåsa, nejnej. Den innehåller galna drömmar som jag inte orkat lägga någon stor vikt vid förreän tidigare denna vecka då jag började drömma riktiga psyko-äckelpackel-drömmar. Fyfasiken, säger jag då bara. Det är sådant som gör att man inte vill somna om igen! Det som gör det minst bekvämt att sova är nog pyret där inne som tränar för fulla muggar- alltid på nätterna. Vilka klockrena träffan h-n får in ibland! Är det inte blåsan så är det högt upp på och i magen så att kvävreflexen sätter igång. På bara en vecka har min mage förvandlats till ett nattöppet gym. Ändå är jag så himla lycklig att det inte går att förklara i ord. det är trota allt skönt att veta att jag inte kommer vara gravid så himla mycket längre... Nu är jag inne på sista tredjedelan av graviditeten. Jippi!

Idag har varit en av de dagarna då jag också haft fullt upp. Som resten av veckan, med andra ord.  Men idag var det extra roligt, för jag var och fikade med mammas vänner, mina "extramorsor" (eller vad? haha). Det är alltid lika roligt:) det gjorde nog att jag orkade sitta och lyssna på föreläsningen som nog hade varit väldigt intressant om jag hade hört vad föreläsaren sa.

När det var klart var jag in till stan igen! Där blev jag betydligt längre än vad som är nyttigt. Det hann tillochmed bli onyttigt. Onyttigt dyrt, men också fint och bra. Med två nya skivor, mammastrumpbyxor (jag är så grymt less på alla långkalsonger, leggings och strumpbyxor som slutar mitt på magen för att sedan korva sig ner och skava.), nya snygga färgglada knästrumpor och en lång mysig stickad kofta under armen begav jag mig hem. Nöjd och glad. Men utan flyttlådorna jag borde köpt.
Jag köpte en gravidtidning också. Där hade dom förklarningar på hur bebisar kan komma att bli beroende på vad de blir för stjärntecken. Om allt går enligt planerna så ska vår bebis vara en konstnärssjäl(!) som är lugn och stillsam, och vi kommer förmodligen att känna oss som värdens bästa föräldrar på nolltid.
Jag måste då säga att jag höll på att garva ihjäl mig när jag läste om konstnärssjälen, det återstår ju bara att se nu. Jag har ju haft mina funderingar kring just det, kommer krabaten att bli en konstnärssjäl eller skita blanka fan i allt som har med konst att göra? Jag har tidigare tippat på det sistnämnda. Får se hur det blir med en pappa till konstnär och en mamma som bild och slöjdlärare...

Här hemma ser det ur som ett riktigt j-la bombnedslag och man vill helst bara försvinna då man kliver in genom dörren. Jag skyller på att vi håller på att flytta, även fast jag vet att det har med en massa slöhet att göra.. Och, ja. Det är från min sida också. Men vi har faktiskt en massa flyttlådor skrotandes på golvet och det blir sakta men säkert en minskning av prylar i lägenheten. Det känns lite hemskt att plocka ner från väggarna. Det känns lite som om vi plockar bort oss själva från lägenheten. Det är ju så himla tråkigt att veta att det inte är vårt länge till, och säkert extra känslomässigt är det för gravida Anna. buhuu. Nu ska jag försöka lägga mig för att få den lilla sömn jag kan få. Jag känner att gymmet är på väg att öppnas för natten. Sov gott alla som kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback