November

Allt är åter som det ska efter några lite omtumlande dagar/ veckor. Puh! Nu är det åter "skola" och allt ska vara normalt igen. Det behövdes ett litet "brejk" från skolan. Eller vardagen, kanske.

Jag inser nu att det redan är november. Det är galet vad tiden går fort! Snart är vår krabat ju här i famnen och inte i magen! Det går så himla fort, det känns som att jag varit i en dimma av lycka och alla andra känslor som bara kommit över en och jag har inte ens hunnit tänka på tid och rum det senaste halvåret. Eller är det mer? Haha, jag tappar tidsuppfattningen. På gott och ont.

November började med en riktigt kall dag, med frost(!). Vi var på Botkyrka kyrkogård och la ut ljus på "vår" (näästan min) släktings grav i mörkret, det var verkligen vackert med alla ljus där ute. Det värmde i den kyliga novemberkvällen.

Igår tillbringade vi dagen i Anders ateljé och njöt av tystnaden.. Det var så himla skönt! och produktivt. Vi båda bara producerade tavlor efter tavlor och mådde himla bra. I tystnaden. Det är nämligen så att en av våra grannar som vi råkar bo vägg-i-vägg med, hade ett riktigt partajj natten till igår. Någon gång mellan klockan 05.00 och 06.00 kunde jag lägga mig ner och inte höra någonting. Jag trodde han var inne i vår lägenhet och spelade sin hemskt dåliga musik. Fy och blä. Jag vaknade av att han började spela klockan 09.00 igen. Strax efter det utymde vi vår lägenhet i ren ilska. Det blev ändå en himla bra dag av det hela:)

I morse vaknade jag klockan 05.00 och sen fick jag inte somna om, för vår krabat hade bestämt sig för att hålla mig vaken.. Ohuj vad jag har varit trött idag, första dagen på VFU:n. Tur att alla känner mig sedan innan. Dagen har också varit lyckad. Jag tror jag måste gå och lägga mig nu...

Jäsp och god natt!


Kommentarer
Postat av: morinorr

godmorgon! kikade in här innan jag återgår till mitt arbete. ha en bra dag alla 3. kram fr mej

2008-11-04 @ 07:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback