Guidad tur och möhippa

Inte illa må jag ju säga, nu är veckans måsten avslutade. Jag måste ju medge att det nog har varot fullt upp, men det är länge sedan jag haft så roligt!

Allt från 9 timmars föreläsning till möhippa har jag varit med om.

Idag besökte vi Moderna Museet och där har det handlat om hur man kan nå ut till ett barn i ett samtal om och i konst. Vi fick även en riktigt proffsig guidad tur. Å andra sidan vet jag ju inte om den var proffsig för jag har u inget att jämföra med eftersom det var första gången i mitt liv som jag fick en guidad tur på ett museum. Bra och kul. Inspirerande. 

Efter det bar det av på en väldigt trevlig möhippa, en lugn en som verkade passa den blivande bruden som handen i handsken. Och oss alla andra också, jag tror inte någon av oss klarat av eller orkat göra någon mycket större grej av det hela. Supergod mat åt vi på en riktigt mysig Thai restaurang i Zinkensdamm, och den lär jag ju besöka fler gånger.  

I morgon är det inplanerat en resa till Kista, till slöjdmässan. Jag har för mycket inspiration till det praktiska arbetet nu känner jag. Tänk om man kunde överföra den till att göra mer teoretiska uppgifter. Som till exempel att göra den där examinationen.... Tänk om....

Mycket mer än det har jag inte att meddela, förutom att sängen känns enormt lockande nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback