Snö och vardagliga problem

Det ser ut att bli en påsk med snö, vilket jag ju inte trodde för bara en vecka sedan. Men det är bra, och kul!

Helgen har varit väldigt bra. Jag har varit barnvakt åt en av världens finaste flickor. För att inte tala om goaste! Lite fest, men gick hem tidigt. Vi trodde att klockan faktiskt var mer än vad den var, eftersom vi var så trötta. Men trevligt hade vi! Sen gick vi även på bio, det händer ju inte allt för ofta så det var kul. Sen har vi köpt en kaffepanna. Äntligen, får man lov att säga! Den är så ful så att den blir snygg. Röd med vita små prickar, sen tjuter den( ni vet så där som i tv:)) när vattnet kokar.

Gårdagen är ju en historia för sig i ett riktigt äckel päckel snöslaskigt Stockholm. Och bilförare som tror dem äger vägen eller ska man säga världen? Ja, jag såg framför mig hur jag kommer att bli nedskvättad av en av dessa storstadschaufförer. Men det händer ju bara på tv, tänkte jag. Jajjomänsan. När vi gick ut så blev jag dyngsur. Inte av den blöta snön som föll på mig, utan av.. - En bil som körde i en vattenpöl. BLÄ. Nåja, sånt händer.. Så fortsatte vi på vår väldigt icke-romantiska promenad.

Idag tvättade jag all smutstvätt. Och så insåg jag att varken torktumlaren eller torkskåpet fungerade som de skulle. Så nu hänger det tvätt i hela lägenheten, så jag tänker nu utrymma stället för att shoppa.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback