Påskmaten

Ja, jag hade inte ens hunnit/orkat fundera på påskmat. Förräns idag, då jag insåg att jag borde inhandla det.
Norsk gravad lax, Hovmästarsås, sill i olika inläggningar, ägg, sallad i olika "påskiga" färger och rom (kaviar). Och för att inte glömma påskgodiset. Nu är kylen full av den så kallade påskmaten, och jag längtar tills jag får hugga i!
Men lördag är ju snart här. Jag hade tänkt baka en kaka innan det, om det hinns med.

På initativ av Anders(!) städade vi lägenheten idag. Ja, till och med kylskåpet. Jag kom fram till att man måste städa ur den minst varannan månad. Vilket kanske inte riktigt Anders kom fram till. Kul med städprat? Naee..

Nå, dagarna bara flyter förbi. Lite för fort, skulle jag vilja säga. Examination på tisdag och det börjar kännas, vill jag lova. Denna gång tror jag att den blir lite lindrigare än de tidigare eftersom vi ska ha den muntligt iställer för skriftligt. Jag vill ju gärna tro att det ska bli lindrigare. Kaffehalten i kroppen är ju ialla fall inte lika hög, så här nära inpå, som den har varit vid tidigare examinationer. Snart, snart.

Onsdag nästa vecka ska jag på ett nytt litet "äventyr". Jag ska hem, nog för att det bara är för någon dag. Hem. Våren där hemma slår allt.

Nu ska jag gå och störa Anders i hans skapande verkstad, det blir lätt tråkigt här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback