Måndag

Idag är en riktig "Thé och scones-dag", det regnar ute och det är absolut inte lockande att vara ute heller. Problemet är att jag har slut på mjöl, och att jag måste göra blodpalt på blodet som belv kvar efter mina blodplättar igår och då behövs mera mjöl. Jag hade tänkt gå och handla lite då jag gick hem från förskolan, men så kom jag på att det är bättre att gå hem först och kolla vad jag behöver. På vägen hem hann jag fundera över vad jag ska ha på mig på namngivningsceremonin den 29/3, utan resultat. Så kom jag på att jag nog borde åka till en klädbutik och köpa mig något fint plagg. Så med andra ord ska jag försöka dra med mig någon på stan som smakråd.

I postlådan hittade jag DN, vi har fått 3 månaders DN. Wow, något annat att läsa än Metro. Superbra! Det är ju som det enda jag hinner läsa utöver kurslitteraturen.

Veckorna går så fort, något som jag städigt förvånas över. Nästa vecka är det påsk! Och påsklov! det ska bli skönt, trots att jag inte åker upp då.

I morgon är det middag och massor av lek i Aspudden, på onsdag ska jag och min studiegrupp på Bonniers konsthall. Väldigt spännande! Torsdagen är ej ännu planerad, fredag är det lek och stojj i Aspudden. Lördag kommer Anders hem, och en inflyttningsfest att festa till lite på. Den här veckan kommer också att gå fort, fort.
 
Nu ska jag fortsätta på min inköpslista. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback