den nya dagen.

Mja, då var den en ny morgon och nya upplevelser.

Dagen bjuder på bl.a: 
extra mycket skolarbete med grupp och individuellt

Dagen har redan bjudit på bl. a:
Städ
Tvätt

Listan kan göras oändligt lång, men för att göra det enkelt för mig så tänker jag inte fundera på vad mer som dagen kan erbjuda mig. Om ni förstår.

Det slog mig för ett tag sedan att plastpåsar måste vara det fulaste som finns. Min sambo envisas med att sätta sina prylar som han inte använder(?) i dessa och sedan strategiskt placera ut dem.
För det första ser dom gräsliga ut i alla sina hemska illgröna och gul-orangea kulörer, för det andra så har vi så pass liten plats här att det är omöjligt att gömma undan dessa fula påsar (jag förstår inte varför han väljer att ha allt i plastpåsar. Det ser ut som om han ska springa iväg med alla sina grejer, vilket jag ju inte hoppas på.) För det tredje har jag ingen lust att vakna upp på loftet och det första jag ser är plastpåsar i skrikiga färger (min sambo har lyckats placera ut påsarna på ganska höga höjder). Det är ju trots allt bra att han återanvänder dessa hemska och mindre miljövänliga påsar (istället för att slänga dem). Så jag tror ändå att jag ska fortsätta honom låta ha sina påsar, eller kanske sy honom ett par tygpåsar... Men kanske man skulle avskaffa plastpåsen helt? Att alla skulle börja använda papperspåsar och tygväskor istället?

Jag har sedan länge valt att hellre dra med en stor resväska då jag ska storhandla, istället för att köpa oändligt många plastpåsar som samlas på hög någonstans. Och ja- jag har fått många konfunderade blickar, men då låter jag hellre folk tro och tänka att jag är knäpp än att bidra till miljöförstörelse.  

Nu ska jag ta det lugnt med en kopp kaffe och kanske en liten smörgås, innan jag ska ner i tvättstugan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback