ok. Det är helg nu.

Ja, då var det helg igen. Jag tror jag behöver en lugn helg nu.

Gårdagen ägnades åt en basgruppsdag och prat med de "gamla" klasskamraterna, vilket var otroligt roligt. Därefter for jag och Anders till Moderna Museet för att kika på Andy Warhols utställning och så klart resten av museet. Det var kul och om inte annat inspirerande. Vi fortsatte på en promenad i, vad jag vill kalla det, vårsolen in till stan för middag. Sen var det raka vägen till soffan. Där jag också somnade.  Men det var en fin och trevlig dag, fast det har jag ju rätt ofta.

Ja, så till några funderingar.. Jag har länge funderat på det här med studentekonomi, ja ända sedan den första dagen jag började studera här nere. Jag har kommit fram till att jag inte kan förstå hur så många studenter säger att dom hamnar på minus innan månaden ens är slut. Visst, jag har en viss förståelse för dem som inte tar studielån. Och för dem som har en hyra på lika mycket som bidrag-lån delen. Men hur är det då med dem som faktiskt har fullt studielån och "normal" kostnad i hyra? Det verkar vara dem som oftast säger att de är i penga-knipa innan månaden är över (man ska inte dra alla över en och samma kam, men det finns dem som gör så). Vad gör dem egentligen? Med tanke på att jag nu bor i en studentlägenhet i en studentkorridor, så kan jag ju garantera minst en fest i veckan (än har jag inte varit delaktig i någon av dessa). Då kan man ju undra sig hur mycket pengar som dessa sudenter lägger på alkoholen?
Så.. Det handlar väl om prioriteringar trots allt? Väljer man att köpa alkohol istället för mat så tycker jag inte att man ska klaga för att pengarna inte räcker till mer än nudlar. Sen vet jag ju att kurslitteraturen kan gå på en hel del pengar också, men även där gäller väl en viss prioritering? Eller?

Nåja. Jag orkar inte fundera mer på det just nu. Jag ser just nu att soffan är extra mjuk. Och för att inte tala om det inbjudande!

Trevlig helg- soffan nästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback