Jokkmokk

Så har jag kommit hem till storstaden igen. Jag har varit och insupit en del av Jokkmokk för några dagar. Och jag har inte stått på den sidan om bardisken som ni tror!

Även fast det varit körigt och stressigt hela marknaden, så har jag haft det otroligt bra. Men det är ju klart, det är ju alltid lite skönt att komma hem dit. Och trots allt var det skönt att komma hem hit också.

Jag var och gjorde stan med min klasskompis efter skolan idag. Jag fann två gröna fina dukar, två vita mysiga plädar till vår hemskt fula soffa, ett grönt linne till mig och tysk leverkorv. Mums! Och så klart en liten grej till Anders, som han ska få i morgon. Inte för att jag tycker att man behöver en speciell dag för att visa kärlek till någon men ändå! Han kommer att tycka om det. Och så vill jag göra honom glad.

Vädret har gjort en "turn" då jag varit på min lilla resa verkar det som. Solen gassar för fullt och det känns som om våren är på väg. Helt underbart väder! Jag tror faktiskt att jag kommer att klara även våren här nere(!), jag tror att jag kommer att sakna min vår där uppe.. Men här är det ju oslagbart vackert till våren.. Tror jag. Jag har ju aldrig varit med om en vår här nere i söder.  Men vi får väl se hur länge detta härliga väder håller i sig...

Jag tror en promenad i solen gör gott, så jag ska ut och knata en sväng!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback