Februari

Februari. En kall månad. Vi får hoppas på lite snö och kyla här. Jag börjar bli less på min regn/höstjacka nu.

Jag hade bestämt mig för att uppdatera både mitt smink och kläder. Det resulterade i att jag köpte smink för över 500 kronor i veckan. Dyrt, men jag är nöjd. Jag brukar ju annars inte bry mig allt för mycket i sådant. Jag köpte till och med ett nagellack! Lite nya kläder köpte jag mig idag också. Och så klart skor. Skorna kostade mig en 50-lapp. Ett riktigt kap, enligt mig. Det spelar inte så stor roll om jag använder dem... Men på väg upp till lägenheten kom jag på att jag ju i alla fall kan ha på dem och gå¨i korridoren med dem. Som alla andra gör. Jag hade tänkt ta på dom i morgon på morgonen och springa i otakt genom korridoren några gånger. Bara för att ge tillbaka. 
Så med andra ord, 50 spänn för att få lite kul och ge igen på en ochsamma gång är billigt. Om jag nu vågar ha så pass roligt!

Veckan har varit mysig och lugn. Det har blivit någon sen kväll på skolan, då jag stannat kvar och pysslat med skolarbeten som har avrit tillräckligt roliga för att kunna skippa middagen.
 
Annars så har jag tillagat både palt och laxfiléer i veckan. Otroligt gott, kanske inte något som man kan kalla för studentmat, men väljer man bort några fester och alkohol så fixar man istället godare och sundare mat unde veckorna!

Kommande vecka kommer däremot att erbjuda en hel del festiligeheter, det är nämligen samernas nationaldag den 7 feb, Jokkmokks marknad och massor med folk! Härligt!
Måndag till onsdag förmiddag kommer jag att tillbringa här hemma och i skolan. På onsdag anländer jag till Kallax där Ida, som jag verkligen saknat, kommer att hämta upp mig. Sen bär det av till Jokkmokk. Så skönt.

På tunnelbanan hem från stan funderade jag på om jag verkligen borde åka upp till marknaden. Det är ju så mycket folk. Det räcker väl med att jag ständigt är omringad av folk här? Man brukar ju vilja åka upp och slippa allt folk. Men så kom jag på andra tankar, alla man känner kommer ju att vara där. Det kan ju faktiskt vara rätt kul att se dem igen. Det kan väl också vara som att ladda batterierna. Och om jag ska vara ärlig längtar jag bara mer och mer till marknaden. Det ska bli så kul!

Nåja, nu ska jag laga lite mat till mig och Anders. Sen ska jag slå på SVT och kolla på Harry Potter. Det blir nog en tidig kväll ikväll.

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback