julafton över.

Så var den stora aftonen över. Vi firade den här, i vår nya boning tillsammans med en vän till oss. Det var absolut tillräckligt av allt. Folk, pynt, mat och julstämning. Perfekt med andra ord:)

Jag fick en kamera av Anders, och det är jag superglad för!

Flytten är så gott som klar men själva uppackningen är ju en annan historia. Det är ju galet hur mycket man samlar på sig. Fyyy. Man "behöver" ju verkligen allt. Eller så inte.

EN låång dag vid Värmdö marknad resuterade med att vi har skaffat interner hit, wohooo! Äntligen, för min mobil pallar ju knappt att ladda upp någon sida. Inte dom jag vill besöka i varje fall... Fyra snygga stolsdynor så att jag slipper frysa rumpan av mig på morgonen innan vi gjort upp eld.. Ett nytt duschdrapreri och så klert en fin liten kameraväska till min nya kamera. Åh, jag är så nöjd. Det blir bara bättre och bätte här nu.

Jag har inte riktigt bestämt mig än, men jag tror att jag trivs här. Det är ju garanterat mycket bättre än vår tidigare lya:) Supermysigt att vara ute häromkring också!

Annars ser läget likadant ut som tidigare. inte så mycket sova på natten osv.. Sen tror jag att vi börjat märka mer personlighet på pyret i magen, h-n verkar tycka om musik väldigt mycket:) Det blir värsta livet där inne i magen så fort vi har lite halvhög musik på, sen när det är tyst är det blixtstilla i magen. Eller så är det för att h-n inte alls tycker om musik. Haha!
Nu är det inte längre sparkar som känns, utan mer ena riktiga puffar och stötar. Och det är en stark liten en där inne, vill jag lova:) Det känns att det inte är allt för länge kvar att gå med stormagen, den är faktiskt ivägen nu.. Man blir som lite handikappad, det går ju knappast att gå "normalt", utan jag ser ut som och känner mig som en vaggande valross...
Nu väntar jag på att den gravade laxen från julen ska ta slut. Jag är så j-la sugen på att trycka en laxmacka och sen ta en snus. Men jag gör det inte. Inte ens trycker en macka... Jag tror att jag varit sugen på lax i minst 7 månader nu! 

I morgon ska vi hugga ved och så ska jag städa i lillbodan och sortera alla verktyg.

Nu ska jag fortsätta kvällen med körslaget och julmust. Sen ska jag förbjuda lax i detta hushåll, fram tills bebis kommer...

tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback