Jag skrev aldrig...

Att tanken var att vi skulle hämta nyckeln, sen sticka ut för att se vad vi behöver köpa. Vilken färg och hur många gardinstänger och sånt. Jag skulle ringa när jag slutat och sen skulle vi mötas på en bestämd plats( jag och hon som överlämnade nyckeln). Jag gick till och med tidigare från praktiken för att hinna med allt. Sen skulle en väninna komma förbi för att hämta kött, och det betydde att jag skulle vara tvungen att vara "hemma" klockan 17.00 igen.

Hur tror ni det gick?
Klockan 13.40 var jag i lägenheten. Jag ringde till hon som har nyckeln, och inte ett svar. Jag kom till mobilsvaret. KUL. Efter några samtal bestämde jag mig för att ta med mig Anders och åka in till stan ändå, hon kanske svarar sen tänkte jag. Jo, tjena. När klockan var 16.00 och vi stod på Elgiganten och kollade på en tvättmaskin(!), och vi nästan var beredda på att se oss som lurade så svarade hon!! Vi fick nyckeln, men inte kunde vi ju åka ut dit för att kolla på något.
Vi gick för att klippa oss, eftersom vi ändå pratat om det. Gud så hemskt. "Hello 80-talets comeback!" säger jag bara. det roliga var att jag just innan skämtade med min pappa om att vi ska göra en "parklippning", en sån som gamla par gör. Nog fick vi vad jag skämtade om. FY in i h-vete hur vi ser ut!
Så gick det med den historien, och inte fan hinner vi då flytta i veckan. Och alla småsaker som har gått fel.

En dålig dag?

Nu ska jag på affärn och köpa mig mat till knytkalas. Och sen ska jag se på när Anders spacklar våra tomma väggar.

Kommentarer
Postat av: anncha

AAAAAHHH! men va tusan...har ALLA blogg utan att jag vet om de ;-)

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback