En puss

En vecka. Så länge var jag hemma, och mycket fick jag uppleva. Namngivningsceremoni, bröllop, vackert väder, fjäll, vårvränna och lugn. Det kan ju inte bli bättre.

Nu är jag i alla fall tillbaka i storstan, med nya krafter. Jag måste erkänna att jag gärna stannat längre där uppe, och att det faktiskt var lite jobbigt att byta ut långkalsongerna mot något mer välklätt!

Förra veckan var jag och några klasskamrater på en Akvarellutställning i Upplands Väsby. Den dagen var det strålande solsken och riktigt varmt, så varmt att man kunde gå i t-shirt! Kanska skarpa kontraster om man ska jämföra med fjällen där jag var bara några dagar innan, men jag klagar då absolut inte.

Helgen har varit full med grejer att göra plus att vi har haft besök hela helgen vilket har varit väldigt trevligt. Men lite trångt, jag tror det är dags att söka något större att bo i.. Som tur var, var det superfint väder även i helgen vilket inbjöd till att packa kappsäcken med mat och äta ute i solskenet. Det ni! Jag var tvungen att köpa mig ett par solglasögon.

Skolan känns bara rolig att gå till nu, och jag ser fram emot alla nya uppgifter och ny kurslitteratur. Idag har vi arbetat med akvarell, men det kändes ändå bra att sluta innan lunch. När jag satt på hem tunnelbanan kom en kvinna med en liten terrier in, och jag tror terriern blev störtkär i mig och ville nästan upp i famnen. Jag blev så glad och hoppade av med ett stort leende på läpparna. Eftersom det inte fanns något att göra hemma gick till förskolan och hälsad på, det är ju några veckor sedan jag var där nu. Trots det kände barnen igen mig, vilket ju för mig är väldigt roligt. Jag fick en slängpuss av en givmild liten 1,5 åring som kände igen mig. Jag blev så glad! Jag saknar verkligen förskolan även om man inte får slängpussar varje dag! På den korta studen jag var där hann jag se hur fort många barn utvecklas. Som 1,5 åringen, till exempel. Han kunde redan då jag var där uttrycka sig väldigt ordentligt och väl, och nu hade han börjat säga hela ord som man väldigt snart kan tyda som meningar.
Men oj, så glad man kan bli av så lite! Tänk om varje dag var så här!

Slutligen måste jag tipsa om en utställning som Konstfacks elever som går Fri konst årsk. 2 har på deras skola. Vernissage i morgon, tisdag kl. 16.00


Kommentarer
Postat av: morinorr

kanonkul att läsa dina bloggar :)hoppas att du aldrig slutar!!!
kram fr en insnöad mor

2008-04-09 @ 14:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback