..och detta ska jag göra:

Nu när jag äntligen känner mig hemma i denna lägenhet, bott in mig kallas det visst, så ska jag ut och upptäcka lite av Stockholm.
Här är listan som jag tids nog får lov att bocka av när jag vart där;P
Det tog några dagar att hitta det som tilltalade mig, men lägligt nog fick jag brev där hemifrån med en guidebok "Upptäck Stockholm på egen hand".. Nästan ironiskt!

Nåja här är den:

> Kaknästornet - Med sina 155 meter är den en av Skandinaviens högsta byggnader. Tornet är i första hand avsett som länkstation dör radio och TV kommunikation i Sverige. Men det är inte allt gott folk, för jag har nämligen tänkt besöka restaurangen som är beläget högst upp(!).

> Nordiska museet - Museets grundare hette Arthur Halzenius, grundsyftet med museet var att bevara minnena av den svenska allmogekulturen som under 1800-talet var på väg att försvinna för gott. Idag är det världens största kulturhistoriska museum. Dit ska jag banne mig!

>Tyska kyrkan - Från början var det endast en gillestuga, som under 1500-talet successivt blev större med hjälp av tyska köpmän. Idag hålls högmässor på tyska i kyrkan. Församlingens beskyddare är drottning Silvia. Okej, kanske inte det roligaste, men sevärt!

Jag börjar såhär och ser hur mycket jag hinner. Sen får jag bocka av!
EN sak är säker - jag kommer absolut inte att hinna i morgon för då väntar tvätten som har vuxit sedan vi flyttan in.. huuuj!

Jag har tagit mig tid till att börja slöjda lite innan alla julmarknader. Jag har världens inspiration, kan jag lova. Men nu är det färdigskrivet här, jag ska se "Pans labyrint" med Anders och mysa!

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: morsan

Hej anna! Kanonbra bloggar, fortsätt med det, det är jätteskoj att läsa dem. 1000 kramar till dej anders från norra norrlands inlands myrmark

2007-09-16 @ 20:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback