Hemlängtan

Jag trodde inte att min hemlängtan skulle bli såå stor och hemsk. Men där trodde jag fel! Jag har sån hemsk hemlängtan! Fy och blä!
Jag måste nog hitta på någonting? Jag tror det är vad jag borde göra.

Nåja, helgen var bra trots allt, vi var bjudra på 25års fest en bit härifrån. Det var jättetrevligt trots att majoriteten kom från Västerås och höll på med konst(!) Men vad hade jag förväntat mig? ;P
De flesta trodde att jag var från Finland, och att jag bröt mer på finska är Anders. ? Det var en, om jag inte minns helt fel som trodde att jag var från Ö-vik. Det tyckte då jag var att ta i lite för mkt. Ö-vik är ju ganska långt ner i Sveriges geografi, med mina ögon sett!

Min lista på ska göra saker har varken krymp eller fuxit. Tyvärr. Jag hade tänkt gå på museum idag, men det är stängt. Så jag får nog stanna hemma och läsa skollitteraturen som just nu är "Den kupade handen - människan och tekniken". Den verkar vara bra, men vi får se hur länge jag tycker det jag har ju bara lyckats ta mig igenom första kapitlet..
Alla böcker som jag har beställt har kommit nu, äntligen! Men det är dyrt med kurslitteratur.


Min fd. bil har blivit såld, äntligen:) Och jag har beställt renskinn hemifrån nu, så att jag ska kunna slöjda lite! Jag längtar!

Slutligen måste jag tipsa om Jokkmokksdagarna i Huddinge i slutet av oktober där det bjuds på marknad, smått och gott från Jokkmokk, och dräktvisning.  
Välkommna!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback