Stockholmare?

Var har jag mitt hem?

Jag bor ju i Stockholm nu, men det är väl ändå inte mitt hem? Men jag bor ju inte längre där uppe, och det är är mitt hem. Eller?
Jag blir förvirrad, av att bara fundera på det. Jag vet faktiskt inte var jag har mitt hem. Men jag brukar säga att jag ska hem då jag ska uppöver. Men jag säger ju hem då jag har varit på stan och ska till lägenheten också.

Vem är stockholmare? När blir man det? Blir man det när man är skriven i Stockholms län eller? I sådana fall så är jag stockholmare, men norrlänning innerst inne.

hmm.. Om jag nu lyckats virra bort er så förstår jag det helt och hållet för jag har gjort detsamma med mig själv.

Det här kommer jag att grubbla på länge.
Men jag har nog bott här för kort stund. Det är nog bara det. Jag vet inte!!


Kommentarer
Postat av: ida

hej! jag har hittat en liten väldigt opretentiös julklapp åt dig.. haha, var bara tvungen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback