Ordbajsa, flamingofolket och min nya utomjording.

Ordet ordbajsa har jag aldrig hört. Inte förrän jag flyttatde hit till Stockholm. Men tänk, vilket konstigt jäkla ord alltså! Ordbajsa, ordbajsa, ordbajsa. Och visst, det är ett bra ord. Men så jäkla fult, och det låter ju äckligt! Även fast man aldrig hört det tidigare, så  förstår man innebörden av det. Jag har nog bara hakat upp mig. Eller är det ett nytt ord? Kanske någonting som borde stå i ordlistan, om det inte redan gör det. Som det "nya" ordet snippa då.

Nytt för mig är också flamingofolket. Det är dem som  går med en stor Fjällräven dunjacka och endast har tights, eller bara ett par nylonstrumpor på benen och bara ett par ballerinaskor, eller några skor som absolut inte håller värmen. Det har jag fått förklarat för mig, när jag en dag förbryllad kom till skolan och förklarade vad jag hade sett. Jag förstår bara inte meningen med att köpa en 4000 kronorsjacka som blir stekhet här i storstan, men att sedan inte ens ha på någonting på ben eller fötter. Det verkar väl inte vettigt? Eller? Jag är då van att då man drar på sig tjockaste dunjackan då det är ungeför -30 grader, eller bara riktigt kallt. och då tar man då på sig ordentliga täckbyxor och de var´maste skorna man bara kan ha! Dessutom är de flesta som har hakat på denna storstadstrend översminkade med kajal och foundation, så de ser ut som någonting som inte kommer från denna jord (Och inte skulle man då ta på sig smink då det är så kallt, för då fryser den ju fast och man blir förfryst).

Och så till min utomjording som jag har fått. Men det är inte någon flamingo, måste jag påpeka. Nej, det är min nya dammsugare. Det fick bli en vit, för den röda som jag ville ha fanns inte kvar. Men nu har jag en dammsugare! Jippie!

Det blev en lång dag på stan idag, jag köpte en ny mp3-spelare, då min gamla på något vis lyckades gå sönder. Sen så köpte jag ju så klart en massa annat också. En ny kjol, tillexempel. Den var ju faktiskt på rea. Jag har lite ångest att jag kan göra av med så mycket pengar på så liten tid. Men jag är ju inte van vid så här stora utbud på affärer. Det måste ju vara det. Eller rättare sagt; Jag har tillåtelse att skylla på det, eftersom jag är van att ha en lite Konsum butik, och över gatan en Ica butik. Och där är det ju inte så stort utbud.
Fan. Jag måste låsa mina pengar nu.

Från det ena till det andra så tror jag att jag måste till nordligare breddgrader innan jul ändå. Jag ser dock inte fram emot det. Jag hoppas att jag inte behöver det ALLS. Jag vill inte behöva åka upp förrän till jul. Jag vill verkligen inte det. Det blir ju bara så jobbigt.

Sen till skolan då. Det går faktiskt bra. Nu har jag bara en rapport att skriva färdigt, det är tur att det är ett grupparbete så kan man ju rådfråga de andra i gruppen också. Men efter att rapporten är inlämnad och redovisningen är avklarad, då har jag läst klart min första kurs på LHS. Jippi, det ska vi fira med en öl, kanske? Nästa onsdag, alltså....

Nu ska jag bygga ihop min egna utonmjording och se om den fungerar! Trevlig fredagskväll!

Kommentarer
Postat av: Adéle

jo blockmänster trenden hänger nog kvar i höst

trevlig blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback