Kulturanalyser, kurslitteratur, universitetet och vintertid.

Idag började min nya kurs, Kulturanalyser i partnersområdet. Det verkar faktiskt vara en rätt okej kurs, men vi får väl se ju mer tiden går.
Sen kommer vi ju till det där med kurslitteraruren. Det är ju inte det enklaste då man faktiskt är student och inte har den bästa ekonomin. Jag förstår inte varför böckerna ska kosta så jäkla mycket? Snabbräknade att det kommer att gå på lite mer än 1000 kronor om man ska köpa alla böckerna nya. Och visst, nog är det smart att köpa de begagnade böckerna, för de finns ju de med, men de flesta är ju redan bortsålda.

Jag blev tilldelad en förskola just i närheten av vår lägenhet, så det verkar ju vara bra.

Sen så ska ju LHS och Universitetet slå ihop efter nyår. Super! Det kan ju bara bli bättre, tänkte jag. Men inte nu. Inte då man ska börja en kurs som är helt på LHS och som ska avslutas på både LHS och Universitetet. Det innebär att lärarna inte ens vet om de målen som de lägger upp för oss nu kommer att vara detsamma när vi ska avsluta kursen. Galet? Nåja, som det ser ut nu så vet inte ens lärarna om vad som komma skall. Och absolut inte vi elever, men lärarna tänker då inte ge oss så mycket information om vad som händer, varken i kursen eller runt omkring. Nej, det är vi elever som ska ta reda på det. På gott och ont.

Och så till det här med vintertid. Jag visste ju att det var runt i kring den sista i oktober månad som man ska ställa om klockan till vintertid. Men precis vilket datum, det visste jag inte. Jag har nog förlitat mig på pappa i den frågan. Jag har ju inte behövt ta speciellt mycket ansvar i att komma ihåg sådant, eftersom jag ständigt blivit påminnd av honom. Ja, i alla fall då det gäller vinter/ sommartiderna.

Bella nämnde det och jag fick en chock, då jag insåg att klockan inte var elva på söndag, utan den var tio. Så tack Bella för att du sa det:D 
Men det här med att ställa om klockan har ju aldrig varit ett problem för mig, speciellt inte då det gäller vintertid- man "tjänar" ju en timma. Men nu, ska nu veta, nu känner jag mig som en gammal kärring. Klockan är nu kring 17.30 och det känns som om det snart är läggdags. Galet? 
Och i morse, då klev jag upp klockan 06.00 och var hur pigg som helst. Någonting konstigt är det i alla fall. Och alla ni som känner mig vet att jag är lite trögstartad på morgonen... 

Jag tror jag ska studera mina tider lite grann så återkommer jag om det fortsätter på detta vis. Hmmm.

Nåja, ha en trevlig eftermiddag/kväll.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback