and the sunshine is gone...

för tillfället iallafall..

Nej nu får jag ta och rycka upp mig!

Okej, ikväll blir det en eller två öl, med några kurskamrater, för att fira att vi är klara med examinationen. Det ska bli trevligt!

Anders kom hem precis när maten var färdig, och det är inte första gången han gör det. Ibland tror jag att han luktar sig till att maten är klar och kommer hem och äter! Det går ju inte att göra mer än att skratta åt det.
Män är män. Dom tänker inte på samma sätt som oss kvinnor. Och det är inte någon idé att lägga nån större tankeförmåga på det, för vi kommer ändå aldrig att kunna ändra på dem och deras tänkande. Hur mycket vi än vill det.

Jag ringde till pappa för någon vecka sedan och beklagade mig över att jag inte får hjälp med att göra mat och med andra hushållsuppgifter som att tvätta och sånt. Jag tyckte inte att det enbart var min uppgift att se då tvätten behöver tvättas och då man måste skura och dammtorka.
Pappa svarade "Anna, vi ser sånt där på ett annat sätt än du. Du måste ha överseende, för en förändring sker inte över en natt".
Han var alltså på Anders sida i detta fall, filket jag då absolut inte tyckte om! Men han har rätt.
Jag tror att pappa kännde igen sig i Anders situation. Faktiskt.
Det är bara att inse- Anders kommer alltid att vara Anders. Jag kommer inte att kunna ändra på honom. Det är han själv. Ändå är jag lycklig!



Och nu så ska jag skicka arbetet iväg. Och en dusch skulle inte sitta fel:)
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, jag tyckte din pappas svar var lite roligt :p .. fast jag tycker helt klart att killarna ska göra minst lika mkt som tjejen.. helt klart! Vi lever inte på 50 talet längre! Så det så.

Postat av: Anna

Precis! Jag kan tillägga att käre far också påpekade att Anders är från Keksiäisvaara (nära Pajala).. Fritt för tolkningar. Men jag tolkade det som att dom ÄR välgit gammeldags där;P

2007-10-08 @ 14:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback