Sushipremiär

Igår, till lunch, har jag för första gången i hela mitt liv ätit Sushi. Otroligt nog tyckte jag att det var gott!
Under den tiden jag åt hann jag få en liten publik som kollade på, vilket kanske inte var allt för roligt... Det var en från min förra klass som frågade om han fick skriva om mig (!) i sin examination, han går nämligen samma kurs som jag, Kulturanalyser. Och visst, om man vänder på det hela, om han inte ätit blodpalt eller någonting som inte är allt för känt här nere, och gör det för första gången hade jag ju kunnat skriva om honom. Eller rättare sagt göra en kulturanalys.

Efter att ha läst en del i denna kurs är det faktiskt rätt svårt att ta an sig de "kulturanalytiska glasögonen".

Vi var bjudna på middag hos vänner och det bjöds på kyckling i kokosmjölk med curry och ris, vilket var otroligt gott!
Med oss hem fick vi ett litet bord och tre hyllor! Men vart ska man få plats med allt detta i vår lilla lya?
Bordet är visserligen inte så stort, men det är ändå för stort för att få plats, så vi måste börja såga av skivan lite så att det får plats. Det komemr att lösa sig med bordet, men vad gäller hyllorna lär de inte få plats här. det finns inte en chans att det gör det. Anders får nog ta det till sin ateljé.

Idag ska jag försöka hinna till Nordiska och se den nya utställningen

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback