November i Stockholm

Så har härliga november börjat sin vandring. Åter igen.. De sprakande färgerna har mist sin glans och börjar nu bli brun-gråa, och vips så förvandlas Stockholm till en grå hemsk plats. I mina ögon.

Men snart, skiner staden upp igen, då julen närmar sig. Och det händer med stormsteg, som även allt annat bestämt sig för att göra nu.

Men ärligt talat, så är jag inte van vid att löven ihärdigt hänger kvar på träden såhär länge, och inte heller att det är sånt här rått pissväder. Jag är van vid snabba väderförändringar (eller inbillar jag mig?). Ändå trivs jag bara bättre och bättre här. Konstigt nog.

Jag kunde läsa ut boken igår, vilket är ett stort plus, då jag har bokseminarium idag. Men jag lyckades inte skaffa fram någon fråga kring boken, som jag skulle gjort.

Och igår fick jag även en för tidig födelsedagspresent av söta Ida, en liten scarf som passade mig perfekt! Så tack söta du!

Nu återstår det bara att se vad som händer idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback