kalasbra?

Svårt att sova, kanske för att fullmånen valt att visa sig precis nu, då jag verkligen skulle behöva sova.
Eller rättare sagt behöver vara klar i skallen för att skriva klart examionation nummero 2.

Annars händer det inte allt för mycket här i storstan. Eller jo, jag har beställt biljetter hem. Igen. Fast denna gången åker jag hem i februari, lagom till vintermarknaden. Så håll utkik där efter mig, med andra ord! Skämt-o-sido, jag åker upp för att tanka batterierna, förmodligen kommer jag att jobba hela marknaden (som vanligt, då). Det som är bra är att jag förmodligen kommerr att gå jämt ut med resan om jag nu jobbar, det är ju är bra med tanke på min position i arbetslivet, vilket ju är lika med noll. Eller suderande-för ung-ingen utbildning som räknas. Ungefär något sådant?

Anyway, jag har hemlängtan. Det är tur att jag har min Anders här, han ger mig känslan av hem (eller medkänsla, för att han också vill hem?). Och tur är väl det för jag tror inte att jag orkat vara kvar här annars. Om ni bara visste hur ofta jag får tampas med min hemlängtan, det är fler än en gång jag övervägt att sticka hem.

Examinationen ska lämnas på lådan idag. Eller rättare sagt, min kurshandledare ska se poststämpeln från idag på brevet. Och jag borde nog ta mig i kragen och skriva klart den där saken.

Den här kursen (kulturanalyser i partnersområdet) verkar som en av dem som jag kanske/förmodligen inte kommer att ge mig så mycket i framtiden. Det känns som om det bara är rent tidsfördriv, för lyssna på namnet av kursen "KULTURANALYSER". Det är nog någonting av det flummigaste jag deltagit i. Jag flyttade faktiskt hit ner för att studera, och inte göra en massa skit. Mina förväntningar av denna utbildning är faktiskt lite högre än vad jag har fått göra hittills. Nåja, det kanske ändrar sig. Jag kanske bara är negativ för stunden, för att jag inte tycker om att skriva examinationer, speciellt inte dem som det inte finns något konkret att skriva om.

Det ska nog gå bra ändå. Jag måste ha mer kaffe.

Om 23 dagar flyger jag hem. Det ni!
Jag kom att tänka på att jag aldig varit borta "hemifrån" så här länge. Å andra sidan är ju detta mitt nya hem, men hem är även där uppe. Svårt att beskriva, men jag hoppas ni förstår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback