Julestäd

Jajjomän, julestäd är det här i vår lilla lya idag. Fast jag hade ju kunnat kalla det för " Det sista städet för i år", vilket jag tycker låter väldigt mycket bättre än julstäd.
Tvätt i maskinen, dammsugaren ska åter användas och skurhinken står där och väntar på ett vattenbad.
Trevligt att veta? Jag tror faktiskt inte att det är så kul att veta om andras städ, men idag har jag faktiskt inte mycket annat att skriva om.
Eller jo, jag ska ju packa också. Och så har jag slagit in de flesta julklapparna (mina fina syskonbarns julklappar är de enda som är kvar att göra i ordning, 7 stycken) och placerat dem i olika påsar, så att jag får det lättare att lämna dem till de olika ställena. "Kiruna", "Kieksiäisvaara", "Gällivare" och "Jokkmokk" står det på dem. Det betyder också att vi har en hel del resande framför oss. Med tanke på avsånden så är jag inte allt för glad över att resa så mycket under mina skolfria veckor. Men samtidigt vill man ju träffa alla som står en nära, så det är väl smällar man får ta?



Nu ska jag ner till tvättstuganoch smälla i den sista tvätten.
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback