Idag

Jag har tänt två ljus idag.
Jag har sett Lucior, pepparkakor, tomtenissar och nissor idag.
Jag har målat kottar. Blå, röd, grön och en jäkla massa glitter.
Jag har fått spontana kramar. Flera som klättrat upp i knät bara för att sitta där.
Jag har lekt.
Jag har ritat.
Jag har stökat.
Jag har städat.
Jag har räknat.
Jag har vilat.
Jag har trivts.


Ibland måste jag, precis som alla andra, bara få känna. Jag tror det har att göra med att jag har så mycket konstigt omkring mig, fast som jag faktiskt inte längre tycker är konstigt. Kanske bara konst? Utan "bara"?

Jag trivs här. Jag har mitt eget hem, jag går min egen väg. Jag trivs.

Tidigare i veckan var jag på en föreläsning, som var mycket givande. En föreläsning som jag kommer att komma ihåg. Jag tror att det var den roligaste föreläsningen jag varit på, hittills. Alla som var på föreläsningen sjöng "En sockerbagare", och föreläsaren, han spelade piano. Han spelade på en sått sånt där litet barn piano, ni vet?
Visst låter det galet? Jag kan berätta för er att det var galet, men så otroligt kul! Jag tror alla som var där tänkte "jag vill vara som han, när jag blir lärare".

Igår var vi på vernissage och mingel på Konstfack. Anders och hans klasskamraters. Mycket bra, och mycket som var annorlunda. Har ni vägarna förbi telefonplan så rekommenderar jag varmt att ni springer in på KF och kikar!
När vi var där hann vi bli bjudna på massor av julfester, som vi tråkigt nog inte kkommer kunna gå på. Synd att man blir bjuden på allt kul då man är helt uppbokad. Det är ju faktiskt så att jag och Anders nästan inte ens hinner träffa varandra för att vi har så fullt upp med allt!
Tänk, att det alltd ska vara sådär först kommer inget och sen kommer allt! För det är väl så jag kan sammanfatta dessa fyra månader som jag bott här nere..

Nu är det mindre än en vecka kvar tills vi åker norröver, och jag tycker att det ska bli så skönt att slippa denna storstads-stress. (Även fast jag lyckats aklimatisera mig så bra att jag nääästan tycker om Stockholm.)

Vi ses väl på Södertäljes julmarknad på söndag?

Ahh, nu måste jag ta tag i att slå in de resterande julklapparna.... och kanske lite tv?

Kommentarer
Postat av: morinorr

vernissage, mingel, fester.. hmm låter som en film. Ni har då verkligen dykt in i stockholmsgräddan :)medan mor får nöja sig med att "surfa omkring" vilka kontraster!!

2007-12-14 @ 13:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback