Gällivare

Nu har vi tagit oss från storstan till Gällivare. Äntligen! Flygresan till Kiruna var hemsk, jag som inte brukar vara flygrädd var det. Sen bilresan ner till Gällivare var ju inte heller så rolig i beckmöreker, blåis och storm. Men nu är vi framme! Men vid 16-tiden bär det av på en två timmars bussresa till Kieksiäisvaara. Sen åker vi till Jokkmokk för att fira jul där. Sen vette tusan vad som händer, men nyår ska vi fira i Kieksiäisvaara, det vet vi.
Det är då ett jääkla flängade! Hoppas det finns tid för lite vila, bara.

Vi har haft lite julafton igår här hos kära mor, och vi har fått finfina julklappar som både jag och anders är otroligt nöjda över! Undra just om jag kanske måste överge något av mina plagg hos pappa i Jokkmokk innan jag far hemåt igen. Risken är ju inte så liten att min resväska blir full under denna jul.

Nu ska vi packa våra resväskor och sedan fara upp till Malmberget och lämna en lite julklapp hos mormor. Sen ska vi göra stan.


God jul! Eller något åt det hållet!

Kommentarer
Postat av: morivolvo

1000 tack för den jättefina konstverket. kör försiktigt när ni är ute på vägarna här i halkiga norrland.
god jul o gott nytt år till en underbar dotter o svärson.

2007-12-23 @ 15:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback