Tisdag

Ida kom förbi med häftet till Nationella provet kl 23 igår, hann igenom halva häftet innan jag somnade.
Det var riktigt skönt med sovmorgon idag!

Och Nationella provet är nu gjort, det skriftliga delen allafall. Och jag har varit sååå nervös! Den muntliga delen har jag på min födelsedag. Verkligen tajmat!! Men jag vet ju vad jag ska prata om, så det kommer nog att gå vägen. Temat är " Den moderna människan", och då blir det ju faktiskt ganska lätt att prata:)

Jag tillbringat ungeför fem timmar i butiken idag, jag blev ditringd av Karin.. Hon hade "kört fast" när hon höll på att möblera om. "Hej Anna! Jag har kört fast! Kan du komma nu på en gång?!" och jag där blev kvar. Där vid tre, när Nina bytte av Karin, hade vi bestämt oss för att det faktist så bra ut! Stannade kvar för att surra lite med Nina, och så kom även hon i "göra-om-tagen"! Och så fortsatte det! Så nu har vi en nääästan ny butik! Kika in, så får ni se! Men vi har ännu lite kvar att göra.
Tänk om jag hade en såndär "göra-om-glädje" hemma! Tänk vad fint det hade varit, men nej, när jag kommer hem har jag alltid en massa annat att ta itu med. Och den lilla tid jag får över blir ju mest att bara ta det lungt.

Och just det ja! V. 48 har vi ju praktik, och jag är ännu inte riktigt säker på var jag ska ha den.. Ska nog ringa och höra runt lite i veckan.

Nu ska jag ta itu med klänningen, så att den blir klar så snart som möjligt. Sen ska jag ringa till Lollo efter ett mönster till barn skor, och efter det till Ida, höra om hon är sugen på en thékväll och bara slappa!

Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback