arg dag.

...fast den började inte argt. Den blev arg först vid 08.00 då jag hade möte med vår syokonsulent som inte verkar fatta någonting. Jag har slängt bort 45 minuter på hennes dravel och inte ens blivit det minsta mer peppad på att plugga vidare- snarare tvärtom. Nåja. Hon är som hon är, det är ju upp till henne. Men hon förstörde min dag ändå.

Stockholms sameförening ringde mig idag om meddelade att jag inte kunde praktisera där, och detsamma gjorde Historiska museet med en kommentar" vi har för lite information, med tanke på din kategori". Vadå för lite? och vadå "kategori"?! Dom ställer ju ut samiska föremål, det finns ju hur mycket som helst! Jag tappade suget för ett tag att ens praktisera någonstans, det verkar ju inte som om dom tar emot någon alls där i Stockholm!! Jag kände hur den där trostga lilla Anna kom fram och bara ville sätta sig ner i ett hörn med armarna i kors, hänga läpp och suuura! Men jag samlade mig och gör ett nytt försök.. Eller flera... Ska diktera ihop ett mail till Nordiska museet, sen får jag väl se hur det blir med det... Jag har iallafall bestämt mig för att imorgon är sista dagen jag ska söka praktikplats, och får jag inte någon i morgon, då stannar jag hemma och pluggar istället.

Nå, i morgon kommer släkten på middag, det ska bli trevligt! Sen åkter jag till gve för att hälsa på resterande delar av släkten, och kanske blir det en utgång. Återstår att se.
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback